www.vilnema.lt

Patyręs buhalteris – įmonės sėkmės garantas


Nuo 2026 m. spalio 1 d. keičiasi komandiruočių  dienpinigių mokėjimo tvarka

➢ Trumpesnėms komandiruotėms dienpinigių vienašališkai mažinti nebebus galima
➢ Apie mažesnius dienpinigius darbuotojas turės žinoti iš anksto
➢ Trumpesnė nei 4 valandų diena – 20 proc. dienpinigių
Jeigu pirmoji ir (arba) paskutinė komandiruotės diena, įskaitant kelionės į darbdavio nurodytą vietą ir atgal laiką, trunka trumpiau nei 4 valandas, už tokią dieną bus mokami dienpinigiai, apskaičiuoti taikant 20 proc. nustatyto dienpinigių dydžio.
➢ Vienos dienos komandiruotėms Lietuvoje 
Dienpinigiai už komandiruotę Lietuvos teritorijoje mokami tik tuo atveju, jeigu ji trunka ilgiau negu vieną komandiruotės dieną. Taigi už vienos dienos komandiruotę Lietuvos teritorijoje dienpinigiai nemokami.

 

Vykstant į užsienio komandiruotes

Dydžiai nustatyti taikant minimalią mėnesinę algą nuo 2026-01-01 

  Mėnesinis darbo užmokestis yra mažesnis už 1902,45 Eur (t. y. minimali mėnesinė alga - 1153 Eur padauginta iš koeficiento 1,65), arba  valandinis atlygis yra mažesnis už 11,6325 Eur (t. y. minimalus valandinis atlygis 7,05 Eur padaugintas iš koeficiento 1,65).
    Jeigu apskaičiuotų dienpinigių bendra suma per mėnesį yra lygi ar mažesnė nei 50 proc. nustatyto darbo užmokesčio (darbo užmokesčio, apskaičiuoto pagal valandinį atlygį), dienpinigiai yra neapmokestinami.
   Jeigu apskaičiuotų dienpinigių bendra suma per mėnesį didesnė nei 50 proc. nustatyto darbo užmokesčio (darbo užmokesčio, apskaičiuoto pagal valandinį atlygį), viršijanti (50 proc.) dalis apmokestinama kaip su darbo santykiais susijusios pajamos.

     Mėnesinis darbo užmokestis yra lygi ar didesnė už 1902,45 Eur (t. y. minimali mėnesinė alga - 1153 Eur padauginta iš koeficiento 1,65), arba valandinis atlygis yra lygus arba  didesnis už 11,6325 Eur (t. y. minimalus valandinis atlygis 7,05 Eur padaugintas iš koeficiento 1,65).Visa dienpinigių suma, neviršijanti patvirtintos tos užsienio šalies dienpinigių normos, gyventojų pajamų mokesčiu neapmokestinama. 

Dydžiai nustatyti taikant minimalią mėnesinę algą nuo 2025-01-01

   Mėnesinis darbo užmokestis yra mažesnis už 1712,70 Eur (t. y. minimali mėnesinė alga - 1038 Eur padauginta iš koeficiento 1,65), arba  valandinis atlygis yra mažesnis už 10,4775 Eur (t. y. minimalus valandinis atlygis 6,35 Eur padaugintas iš koeficiento 1,65).
    Jeigu apskaičiuotų dienpinigių bendra suma per mėnesį yra lygi ar mažesnė nei 50 proc. nustatyto darbo užmokesčio (darbo užmokesčio, apskaičiuoto pagal valandinį atlygį), dienpinigiai yra neapmokestinami.
    Jeigu apskaičiuotų dienpinigių bendra suma per mėnesį didesnė nei 50 proc. nustatyto darbo užmokesčio (darbo užmokesčio, apskaičiuoto pagal valandinį atlygį), viršijanti (50 proc.) dalis apmokestinama kaip su darbo santykiais susijusios pajamos.
Mėnesinis darbo užmokestis yra lygi ar didesnė už 1712,70 Eur (t. y. minimali mėnesinė alga - 1038 Eur padauginta iš koeficiento 1,65), arba valandinis atlygis yra lygus arba  didesnis už 10,4775 Eur (t. y. minimalus valandinis atlygis 6,35 Eur padaugintas iš koeficiento 1,65). Visa dienpinigių suma, neviršijanti patvirtintos tos užsienio šalies dienpinigių normos, gyventojų pajamų mokesčiu neapmokestinama.

Dydžiai nustatyti taikant minimalią mėnesinę algą nuo 2024-01-01

 Mėnesinis darbo užmokestis yra mažesnis už 1524,60 Eur (t. y. minimali mėnesinė alga - 924 Eur padauginta iš koeficiento 1,65), arba Valandinis atlygis yra mažesnis už 9,3225 Eur (t. y. minimalus valandinis atlygis 5,65 Eur padaugintas iš koeficiento 1,65). Jeigu apskaičiuotų dienpinigių bendra suma per mėnesį yra lygi ar mažesnė nei 50 proc. nustatyto darbo užmokesčio (darbo užmokesčio, apskaičiuoto pagal valandinį atlygį), dienpinigiai yra neapmokestinami. Jeigu apskaičiuotų dienpinigių bendra suma per mėnesį didesnė nei 50 proc. nustatyto darbo užmokesčio (darbo užmokesčio, apskaičiuoto pagal valandinį atlygį), viršijanti (50 proc.) dalis apmokestinama kaip su darbo santykiais susijusios pajamos. Mėnesinis darbo užmokestis yra lygus ar didesnis už 1524,60 Eur (924 Eur x 1,65), arba Valandinis atlygis yra lygus ar didesnis už 9,3225 Eur (5,65 Eur x 1,65).  Visa dienpinigių suma, neviršijanti patvirtintos tos užsienio šalies dienpinigių normos, gyventojų pajamų mokesčiu neapmokestinama.

Vykstant į komandiruotes Lietuvoje

Išmokėtų dienpinigių suma yra didesnė nei 50 proc. nustatyto mėnesinio darbo užmokesčio arba apskaičiuoto pagal valandinį atlygį.

Dienpinigių suma, viršijanti 50 proc. nustatyto atlyginimo (viršijanti dalis), sudėjus kartu su apskaičiuotu darbo užmokesčiu, apmokestinama kaip su darbo santykiais susijusios pajamos.
Išmokėtų dienpinigių suma yra lygi ar mažesnė nei 50 proc. nustatyto mėnesinio darbo užmokesčio arba apskaičiuoto pagal valandinį atlygį.
Visa dienpinigių suma, neviršijanti nustatytos dienpinigių normos (28 Eur), gyventojų pajamų mokesčiu neapmokestinama.
Apskaičiuojant darbuotojui kelių komandiruočių per mėnesį į užsienį kompensacijas, per mėnesį faktiškai išmokėtos dienpinigių sumos sudedamos.
Svarbu. Išmokamų dienpinigių suma turi būti lyginama su darbo sutartyje nustatytu atlyginimu.

 

Informacijos šaltinis VMI.

Užsukite dar kartą. Dėkojame už susidomėjimą!

Parašykite
Paskambinkite
Žemėlapis
Apie